collapse

Autor Wątek: Problemy ze snem  (Przeczytany 628 razy)

ancia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
Problemy ze snem
« dnia: Grudzień 14, 2016, 12:40:06 pm »
Mam pytanie. Ostatnio żyję w dużym stresie. Ciągle jestem w biegu i nie mam czasu nawet na porządny sen. Gdy już kładę się do łóżka, zaśnięcie sprawia mi ogromny problem. Potem ciągle chodzę zmęczona i nie mogę się na niczym skupić. Jak sobie tym radzić ? Nie chce truć się lekami.

Wiolka12

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Problemy ze snem
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2018, 09:19:58 am »
W moim przypadku pomogła jedynie melatonina lub tabletki ziołowe na sen oraz zmęczenie się. Chodzilam wieczorem na siłownie, na basen i padałam zmęczona nie mając siły myśleć o swoich problemach
Nigdy nie wracaj do miejsc, w którym byłeś szczęśliwy.
Agatha Christie

Sykstus74

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: Problemy ze snem
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2018, 03:30:07 pm »
No tabletki ziołowe bardzo pomagają. Warto na to zwrócić uwagę.
____
swierzb
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2018, 09:13:51 am wysłana przez Sykstus74 »

Podróż przez życie

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Problemy ze snem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2018, 10:32:35 am »
Cześć Ancia,

Miałem podobny problem i podobnie jak przedmówczynie również próbowałem melatoniny. Jednak z doświadczenia wiem, że pomaga tylko na chwilę. Niestety sytuacja może powrócić. Naturalnym sposobem redukcji stresu jest sport. Jeśli nie masz czasu na treningi to warto zacząć od spacerów do domu ( np. wysiąść wcześniej z tramwaju i wracać do domu pieszo, lub po prostu iść na spacer - sama wybierz). Pomagają też ćwiczenia jogi. Sam ćwiczę i zauważam ogromną zmianę w jakości snu w dniu treningowym.
Naturalnie powyższe pomaga rozładować stres, uspokoić ciało. Warto także przyjrzeć się pozostałym uczuciom i emocją które się pod tym kryją. Uważam że najlepszym pomysłem jest wejście w doświadczenie tego uczucia, które nie pozwala zasnąć.
Proponowałbym Ci takie ćwiczenie. Znajdź 15 minut czasu w ciszy dla siebie, usiąść wygodnie, zamknij oczy. Zrelaksuj się i spróbuj na chwile zapomnieć o troskach i rzeczach do zrobienia i postaraj się uspokoić umysł. Po prostu nie myśl, a zamiast tego zauważ co czujesz w ciele. Co doświadczasz w tym momencie, poczuj jak Twoje ciało dotyka podłogi, miejsc gdzie jest usadowione np. na krześle. Gdy będziesz to czuła wyraźnie to poczuj emocje i uczucia jakie doświadczasz, a jakie kojarzą Ci się z brakiem snu. Zamiast myśleć o nich i analizować zanurz się w nie. Doświadcz je. Powiedz do siebie w myślach: "poddaje się im, zanurzam się w nie, zapraszam was uczucia i emocje: które nie pozwalają mi zasnąć".
Doświadczaj, doświadczaj... Tak długo aż poczujesz ulgę. Nie szukaj żadnych dodatkowych zajęć, żadnych rozpraszaczy. Wyłącz tv, radio, telefon.. Nie jedz.
Po prostu zanurz się w tym dyskomforcie, że nie możesz zasnąć. Poddaj się mu.
Takie uczucia mają chwilowe natężenie, a po chwili znikają. Wielokrotnie tą technikę stosowałem i uważam, że jest świetna i działa w rewelacyjnie krótki sposób.
Spróbuj :) i dobrych snów!

 

* User Info

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

* Reklama na forum

tekst alternatywny

* Search