collapse

Autor Wątek: Ćwiczenia relaksacyjne  (Przeczytany 4510 razy)

Zdzisława_Onikas

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Ćwiczenia relaksacyjne
« dnia: Listopad 24, 2014, 07:28:18 pm »
Stosujecie jakieś godne polecenia ćwiczenia relaksacyjne? Chodzi mi o takie, które pomogą zminimalizować katastrofalne skutki stresu na organizm. Jakie pozycje preferujecie? Czy stosujecie tak zwaną pozycję orła i czy jest ona skuteczna? A może znacie inne skuteczniejsze cwiczenia relaksacyjne?

Bunia95

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2014, 11:32:57 am »
Moim zdaniem najlepiej zrelaksować cialo i dusze w tym samym czasie, przynajmniej ja tak robię i mi to pomaga. Od jakiegoś czasu zaczęłam nurkować, ćwiczę oddech, ciało i umysł w wodzie, w ciszy i spokoju.

Darek

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2014, 11:46:44 am »
Ja stosuje ćwiczenia oddechowe sa one wazne i pomagaja w róznych sytuacjach zyciowych, np pamiętam jak moja żona rodzilła i tez stosowala ta technike ''głęboki wdech i wydech", napewno nie ukoiło bólu ale w pewnym stopniu była zrrelaksowana.

Karoolcia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2014, 11:58:59 am »
Znalazłam swój sposób zupełnie przypadkiem i do niczego nie mogę tego porównać. Ćwiczenia oddechowe są ważne, ale mnie osobiście nudzą. Przynajmniej raz na dwa tygodnie wybieram się do mojej przyjaciółki na wieś, i uwierzcie że nic mnie tak nie relaksuje jak spacer po tej wiosce w ciszy i harmonii bez względu na porę roku.

jakub

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2015, 02:00:57 pm »
W mojej opinii warto próbować różnych metod relaksacyjnych, w tym również ćwiczeń bo to, że niektóre ćwiczenia nas np. znudzą nie oznacza, że inne wywołają takie same reakcje. Metoda prób i błędów można odnaleźć z całą pewnością coś dla siebie odpowiedniego. Dla mnie najlepszym relaksem jest bieganie, choć większość tego nie lubi bo wiąże się ze sporym wysiłkiem fizycznym to polecam z zaznaczeniem, że nie musimy od razu zostać maratończykami, stopniowo również możemy osiągnąć zadowalające efekty.

jowi

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2015, 02:54:05 pm »
Ja stosuje na zmianę różne ćwiczenia relaksacyjne po to aby urozmaicić sobie ,,relaksację''. Najczęściej jednak wykonuję pozycję orła na przemian z pozycją gołębia. Dla mnie świetna sprawa ale oczywiście zależy od nastawienia i samodyscypliny. Jak z większością rzeczy bywa wszystko zaczyna się w głowie więc uważam, że podstawą i kluczem do sukcesu są: optymizm i wiara w to, że się uda to co chcemy osiągnąć, po drugi zaś cierpliwość i wytrwałość:)

karolcia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 16, 2015, 08:37:32 am »
Dla mnie najbardziej odprężające są ćwiczenia relaksacyjne na świeżym powietrzu ale nie gdzieś w zatłoczonym miejscu. Mieszkam w bardzo małej wsi, zdala od gwaru, hałasu, gdzie jest dużo wspaniałej wolnej przestrzeni typu pola, lasy dlatego mam bardzo ułatwiony kontakt z naturą oraz spokojem. Uwielbiam ćwiczenia zwłaszcza oddechowe ale też wspomnianą pozycję gołębia. Wykonywane na łące to wspaniała sprawa:)))))

margolcia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2015, 01:25:45 pm »
Bardzo chwale sobie ćwiczenia oddechowe więc wszelkie pozycje usprawniające możliwości głębokiego oddychania są w mojej opinii dobre.
Ważne jest znaleźć coś dla siebie:) Znam osoby, które takich ćwiczeń oddechowych nie cierpią bo uważają je za nudne i monotonne ale dla mnie są w sam raz dlatego je chwale:)

Dominik Jędrzejczak

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • Rozwój Osobisty - Oszczędzanie Pieniędzy - E-Biznes
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 14, 2015, 12:58:28 pm »
Najlepiej jest myśleć pozytywnie. Wtedy nie ma żadnych przeszkód na drodze, a jak myślisz o stresie, no to masz stres. Proste jak bułka z masłem.
Wideo: „8 Kroków Do Zbudowania Fundamentalnego e-Biznesu”
http://dominikjedrzejczak.pl/od-czego-zaczac-ebiznes/

Rozwój Osobisty - Oszczędzanie Pieniędzy - E-Biznes
http://dominikjedrzejczak.pl

Dominik Jędrzejczak

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • Rozwój Osobisty - Oszczędzanie Pieniędzy - E-Biznes
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 14, 2015, 12:58:36 pm »
Najlepiej jest myśleć pozytywnie. Wtedy nie ma żadnych przeszkód na drodze, a jak myślisz o stresie, no to masz stres. Proste jak bułka z masłem.
Wideo: „8 Kroków Do Zbudowania Fundamentalnego e-Biznesu”
http://dominikjedrzejczak.pl/od-czego-zaczac-ebiznes/

Rozwój Osobisty - Oszczędzanie Pieniędzy - E-Biznes
http://dominikjedrzejczak.pl

Praktyk

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Teoretyk i praktyk w rozwoju osbistym i duchowym
    • Zobacz profil
    • Zmień swoje życie
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2015, 08:32:35 am »
Pozytywne myślenie to dobry sposób na stres, choć wymagające od nas wiele pracy nad sobą, aby doświadczenia życiowe nie odbierać jako stres, lecz jako niewielką przeszkodę lub niewielkie utrudnienie. Tak na marginesie tylko dodam, że (żywa) wiara chrześcijańska dobrze sobie z tym problemem radzi, bo tam, gdzie jest pokora i miłość, nie ma lęku, ani stresu. Warto sobie także uświadomić, że czasami sami sobie ten stres wytwarzamy, chociażby mając wygórowane ambicje...
http://jakzmnienicswojezycie.blox.pl - Blog poświęcony rozwojowi osobistemu, duchowemu i religijnemu pisany przez wieloletniego Praktyka.

http://wiedza-jest-super.blogspot.com - Blog o szeroko rozumianej wiedzy

KaPeKol22

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 10, 2016, 10:00:01 pm »
Mnie wystarczy relaksacyjna muzyka, oddechowe ćwiczenia i... masaż ukochanego :)

Kornel Tomicki

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 06, 2016, 07:56:55 pm »
Na odprężenie się według mnie wystarczy zwykła medytacja, wystarczy tylko 15 minut dziennie, a efekty szybko są zauważalne ;)

Vicky

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2017, 10:11:03 am »
Ja mam specjalny zestaw ćwiczeń ze strony relaksacja.pl , ale przyznam, że często nie mam w ogóle na nie ochoty, brak mi motywacji.

NataliaPsycholog

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Ćwiczenia relaksacyjne
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2017, 11:11:07 pm »
Najszybsze metody relaksacji poniżej:

Wstrzymanie oddechu

To najszybsza, najprostsza i możliwa do użycia w każdej sytuacji metoda.

Musisz nabrać dużo powietrza w płuca i przytrzymać je minimum 10 sekund. Ważne żeby być „nadymaną/ym” tzn. mieć klatkę piersiową pełną powietrza. Innymi słowy musisz nabrać dużo powietrza.

Jeżeli nie jesteś w stanie wytrzymać 10 sekund to wytrzymaj ile możesz. 5 sekund też będzie dobre.

Następnie wypuszczasz powietrze – najlepiej powoli, ale możesz również szybk o: nie ma to większego znaczenia.


W tej technice chodzi o to, że przytrzymane powietrze rozszerza pęcherzyki płucne co z kolei aktywizuje Twój układ przywspółczulny odpowiedzialny za rozluźnienie. To czysty mechanizm biologiczny. Nie potrzeba nic więcej niż wykonanie tego fizycznego ćwiczenia.


Technikę tę możesz zastosować również dyskretnie w obecności innych osób.

Zauważ, że często jest to naturalna reakcja wielu osób na trudne momenty – po prostu nabieramy powietrza i wstrzymujemy oddech w trudnych dla nas momentach.
 

Stablizacja rytmu serca za pomocą oddechu

Stabilny (w równych odstępach czasowych) rytm serca buduje rozluźnienie i spokój. Taką stabilizację można osiągnąć za pomocą odpowiedniej techniki oddychania.

Nabierz powietrza w płuca (w naturalnym rytmie i nie przesadnie) licząc do 4. Następnie licząc do 4 wypuść powietrze z płuc. Powótrz to ćwiczenie 10 razy.

W ten sposób uspokoisz i wyrównasz rytm Twojego serca.

Pamiętaj, że Twoje ciało i umysł są połączone i wzajemnie na siebie oddziaływują. Mimo, że czujesz się fatalnie i nie masz ochoty na żadne ćwiczenia, to pamiętaj, że to jak dobrze poczuje się Twoje ciało pod wpływem tych technik wpłynie zwrotnie na Twój umysł i Twoje lęki się zmniejszą.

Technika ta jest szczególnie efektywna w sytuacjach, gdy czujesz przyspieszone bicie serca lub nieregularny oddech u siebie.
 

Uważność

Ten temat będzie rozwinięty i poświęcimy mu cały email, ale dziś krótko wprowadźmy najprostszą technikę.

Przez najbliższe 2 minuty skup się tylko na dźwiękach, które dochodzą do Ciebie. Najlepiej jeśli zamkniesz oczy (co oznacza, że technika ta nie może być stosowana w każdej sytuacji) i skupisz całą swoją uwagę na szmerach, głosach, muzyce i wszystkich innych dźwiękach, które Cię otaczają. Skup się na nich przez 2 minuty.

Technika ta w sposób bezpośredni przenosi Twoją uwagę z problemu na inne obszary i dzięki temu niweluje lęk i stres.

Powodzenia
Natalia
https://pokonajlek.pl/

 

* User Info

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

* Reklama na forum

tekst alternatywny

* Search